pátek 3. ledna 2014

BEST & WORST OF 2013



Rok 2013 už je třetím dnem  za námi a já tu pro Vás mám takovou mou knižní rekapitulaci minulého roku. Všechny knihy, ze kterých jsem vybírala, mám doma nebo jsem je v uplynulém roce četla. 
                                                       

  KNIHY CELKOVĚ 

Den co den                                                               
       
nejlepší: Den co den by David Levithan
Tak tohle byla nejtěžší příčka vůbec. Celou dobu jsem jen gumovala a gumovala, protože vybrat nejlepší knihu, když každá má něco, proč je pro mě výjimečná, je vážně těžké. Nakonec jsem zvolila knihu, kterou jsem dočetla ani ne před měsícem a která mě dostala tak, jak se to snad žádné jiné ještě nepodařilo. Den co den je úplně něco jiného.

Padesát odstínů šedi (Padesát odstínů, #1)

nejhorší: Padesát odstínů šedi by E.L.James
Myslím, že tady jsem měla jasného kandidáta. Nechci být hnusná, ale když o téhle knize někdo řekne, že cituji: „Je to nejelpší kniha, co jsem kdy četla!", tak asi... ehm.. ehm. Ale každý si může číst, co chce a co se mu líbí a když se někomu líbí TAHLE série, prosím, ale pro mě je to jeden z největších braků, co spatřil světlo světa.

Divergence (Divergent, #1)
 
nejnapínavější: Divergence by Veronica Roth
Divergenci jsem četla dvakrát a přesto mi v nějakých situacích stále překvapilo a já byla "napnutá jako struna".


Lola a kluk od vedle



nejromantičtější: Lola a kluk od vedle by Stephanie Perkins
Ani si nedokážete představit, kolik rát jsem škrtala tady. Hvězdy nám nepřály, Polibek pro Annu nebo snad Delirium?  Nakonec jsem si zvolila knížku, která byla za tenhle rok mému srdci vážně nejbližší.

Démon z Hex Hall (Hex Hall, #2)
nejzábavnější: Démon z Hex Hall by Rachel Hawkins
To už jsem Vám říkala, jak mám ráda styl Rachel Hawkins, ne? Svoje knihy dokáže napsat lehce, svižně a zábavně a Démon se jí obzvlášť povedl a já se královsky bavila.


Tma a prázdnota (Les rukou a zubů, #3)



nejhororovější: Tma a prázdnota by Carrie Ryan
Horory zatím nečtu (ale tenhle rok se chystám!), ale tahle hororová romance se jiím může směle rovnat. Mhm.. nebo to řeknu jinak, po téhle sérii se mi domů po tmě moc chodit nechtělo.

Den co den

nejgeniálnější: Den co den by David Levithan
Den co den podruhé. Vážně se mi líbilo, jak autor pojal celé téma knihy a jak se k tomu postavil. Celkově to z knihy udělalo něco geniálního.


Loď mezi hvězdami (Vesmír, #1)



nejlepší námět: Loď mezi hvězdami by Beth Revis
Hodně zajímavý námět, ale bohužel námět knihu nedělá a mně se Loď líbila tak nějak průměrně, hodně mi nesedlo hlavně to, jak byla kniha napsána.

Reset (Reset, #1)


nejhorší děj: Reset by Amy Tintera
Upřímně, když si vzpomenu na tuhle knihu, tak se mi pomalu ani žádný děj nevybaví. No vlastně ano, když už to nějaký děj byl, tak jim to vše šlo jako po drátkách. No co, že ujdou polomrtví 15 kilometrů? No co, že všechno zachrání na posledních dvaceti stránkách a za noc vymyslí bezkonkurenčně nejlepší plán?
Prázdné místo


nejlepší zvrat: Prázdné místo by J.K.Rowling
Řekněte mi, kdo z Vás to čekal? Tahle kniha je tak nepředvídatelná a tak úžasná, že určitě stojí za přečtení.

Ptačí zpěv

největší zklamání: Ptačí zpěv by Meagan Spooner
Ptačí zpěv je kniha, na kterou jsem četla samé kladné recenze, která má krásnou obálku a na jejíž počest byla pořádána blog tour. Moje první reakce po dočtení byla jenom: „Wtf?" Měla jsem chuť zaškrtit hlavní hrdinku a navíc jsem ji doteď nepochopila. Takže já jí uděluju "zlatou malinu roku 2013."

Prázdné místo


největší překvapení: Prázdné místo by J.K.Rowling
Měla jsem sakra velká očekávání od téhle knihy. Přeci jenom Harry Potter je Harry Potter, může vůbec napsat něco dobrého nebo snad lepšího? Harry Potter se s Prázdným místem vůbec srovnat nedá. Je to jako srovnávat dva úplné protiklady, protože jediné, co mají společné je propracovanost postav a děje a samozřejmě styl Rowlingové. Prázdné místo je kniha, ve které autorka naopak nedává prostor pro fantazii a ukazuje jen syrovou realitu bez růžových brýlí. Pro mě hned po Den co den nejlepší kniha tohohle roku.
 HRDINOVÉ

Bílý kůňDémon z Hex Hall (Hex Hall, #2)nejzábavnější: Sophie Mercerová (Hex Hall)
Na tuhle pozici jsem dala knihu, tak proč ne i hrdinku? Sophie si to určitě zaslouží.
                              Nick Rose (Bílý kůň)
Je to vážně těžké někomu dát nálepku "nejzábavnější", protože skoro každý hrdina je něčím zábavný. Nick se mi ale jak vidíte vryl do paměti, takže volím si tebe. :D



Setkání s duchem (Mezi nebem a zemí, #1) 

Hvězdy nám nepřálynejsarkastičtější: Alona Drakeová (Mezi nebem a zemí)
Kdo jiný může být zvolen než sama královna sarkasmu osobně?
                                    Augustus Waters (Hvězdy nám nepřály)
To, jak uměl věci nebo situaci sarkasticky okomentovat se mu musí nechat.



Drakie (Firelight, #1)Reset (Reset, #1)nejdnudnější: Wren Connolyová (Reset)
Už jsem to tu u Resetu psala, nelíbil se mi děj a nesedla mi ani hlavní hrdinka, která mi připadala jako nepovedený klon Katniss Everdeenové a Tris Priorové. Nejspíš by měla být úžasná, ale mě připadala přehraná a nudná.
                             Will Rutledge (Drakie)
V prvním díle se mi líbil, ale v tom druhém... už ne. Nudnějšího hrdinu pohledat. ;)


Rudá jako rubín (Drahokamy, #1) 
nejvíc sexy: Gideon (Drahokamy)
Váhala jsem, váhala, až jsem nakonec vybrala úžasného Gideona. Kdo četl tuhle sérii, myslím, že mě chápe. ;)









Zlý začátek (Řada nešťastných příhod, #1)Padesát odstínů šedi (Padesát odstínů, #1)největší mrcha/ největší mrchař padouch: paní Robinsonová (Padesát odstínů šedi)
Prvotřídní mrcha a pedofilak v jednom, co si hraje na neviňátko. Prvotřídní mrcha, nemyslíte?
                                                                                      hrabě Olaf (Řada nešťastných příhod)
Kdo tuhle série zná, tak určitě ví, proč jsem zvolila zrovna jeho. Kdo ne, tak vám jenom řeknu, že tenhle chlap se nezastaví před ničím, aby se dostal k vytouženému dědictví sirotků Baudelairových.


Padesát odstínů šedi (Padesát odstínů, #1)Ptačí zpěvpánvičkou po hlavě (aneb nejvíce nesmyslný hrdina): Linda Ainsleyová (Ptačí zpěv)
Už radši nebudu nic dodávat, aby mi neujelo nějaké sprosté slovíčko :)
                                                                       &                                     Anastazie Steelová (POŠ)
V téhle kategorii myslím nemá konkurenta, protože ani Linda mě nedokázala tolikrát vytočit jako naše milá Ana.

                                                               

                                                   
                           VZHLED KNIH

nejtlustší kniha: paradoxně Padesát odstínů temnoty by E.L.James

nejtenčí kniha: S hlavou v oblacích pejru by Kateřina Petrusová

nejhezčí obálka: Delirium by Lauren Oliver

nejhorší obálka: Lovec duchů by Derek Meister

Padesát odstínů temnoty (Padesát odstínů, #2)  S hlavou v oblacích (pejru) Delirium (Delirium, #1) Lovec duchů (Světlo, které zabíjí, #1)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za projevenou podporu nebo kritiku, obou si vážím.